6. Nekažme to těm dětem- některé věci samy nemohou.

Jsou to samé obyčejné činnosti, ale dohromady dají jedné rodině prvňáčka také celkem zabrat.

  • Plánovat si samy všechen svůj čas– ještě to neumí, nechte jim v denním režimu dostatek času na vše. Čas vhodný pro plnění jejich povinností- správný čas– ne 10 min ve 21: 00 večer, je třeba čas na dostatek spánku, čas na odpočinek, hry, kamarády, vstávejte a snídejte včas. Dělat vše na poslední chvíli stressuje všechny!
  • Koupit si samy učební pomůcky a další věci, potřebné k výuce (štětce, barvy, pravítka, tužky), podepsat a označit si věci, vzít si ručník, koupit kvalitní obuv do Tv (bezpečnost), upravte jim pracovní kout či pokojíček pro učení – psací stůl s židlí
  • Pomozte jim s výběrem kroužků a dopravou do nich, dárků pro kamarády, básniček, soutěží, knih ke čtení atd…názoru na svět
  • Zaplatit si divadlo a kroužky
  • Zkontrolovat si a podepsat domácí úkoly
  • Nachystat si podle rozvrhu hodin na další den, pomoci se svačinou a pitím, do Tv sundávat řetízek, prstýnky, náramky, dlouhovlasá děvčata učesat do copánků…
  • Ostříhat si nehty, vlasy, navštívit lékaře, zubaře, oční, psychologa, logopeda – tento bod můžeme i přejít, ale někdy bohužel, také vázne
  • Vybrat přiměřené oblečení, obutí.

Nejlepší- zlatá střední cesta, nepodřizovat vše vám, ale nepodřizovat vše ani prvňáčkovi- sladit potřeby vzájemně, postupně upravovat dle potřeby. Bolí- li Vašeho prvňáčka  hlava- třeba je unavený, nechodí na čerstvý vzduch, má nepřiměřeně mnoho kroužků.

Vaše dítě nemá Vaše zkušenosti ani možnosti. Tak to prostě je a pak to vázne na maličkostech.